.:TemPah Disini~



SEJARAH DAN LATAR BELAKANG
Apa itu Morhabshi dalam ramuan Minyak?


Menurut Wikipedia: Morhabshi (English: Myrrh) merupakan bahan resin berwarna merah keperangan, diambil daripada getah kering pokok Commiphora Myrrha. Tumbuhan ini juga tumbuh di negara Somalia dan bahagian timur Ethiopia. Bahan getah beberapa spesies Commiphora dan Balsamodendron lain turut dikenali sebagai Morhabshi (myrrh), termasuk dari C. erythraea (kadang kala dikenali sebagai Morhabshi India Timur (East Indian myrrh), C. opobalsamum dan Balsamodendronkua.



Dinar Restu Diterima dgn Syarat~

Posted by kHuzai Isnin, Januari 31


Antara Dinar yg termurah adalah Dinar Restu & juga antara stok yg terbanyak dipasaran.... So aku adalah salah seorang pengumpul merangkap pemajak & penjual Dinar Restu (sape nak beli boleh call ye~ 0126179128 Khuzai) Pagi tadi baru balik dari Agro Bank buat pajakan Dinar Restu + Coin,Wafer & lain² lagi... Sambil tunggu giliran terserempak dgn pegawai ar-rahnu Bank Rakyat yg pada masa itu dia pun sedang tunggu giliran untuk buat pajakan di AGRO..(hebatkan AGRO, pegawai Ar-Rahnu pun dtg pajak di AGRO) Sebab AGRO ni xde teliti sgt mcm Bank Rakyat... Asal Emas dah ckup syaratnya untuk buat pajakan... So, sempat berbual pendek dgn dia pasal Dinar Restu diterima di Bank Rakyat.. "Betul ke?" tanya aku pada dia.. 'Dia ckp ye, Kami terima Dinar Emas dari One Asia Gold Mint Sdb. Bhd & sijil/kad ketulenan berserta resit rasmi direct dari pengeluar iaitu One Asia Gold Mint Sdn. Bhd shj.. klu resit dari org ke2-ke3 (agen/reseller) Bank Rakyat xterima selain barang kemas..' So saranan dari pegawai tu dia suruh pemajak jadikan seperti Barang Kemas, jadikan lubang atau tangkal untuk jadikan seperti buah rantai agar nampak seperti accessories barang kemas...sekiranya xde resit jualan yg sah dari One Asia Gold Mint Sdn Bhd. Itu ape yg dimaklumkan oleh pegawai Bank Rakyat tu pada aku.... Jadi sampai mana kebenarannya? seperti yang dinyatakan dlm blog Ezy Fine Gold. Adakah dia menggunakan Resit rasmi dari One Asin Goln Mint Sdn Bhd?
Last sebelum pegawai tu masuk dlm bilik pajakan dia ckp 'pajak je dgn AGRO, senang...' betul kata dia, sebab dia pun dtg pajak dkt AGRO... hehehe~
Sape² yg pernah pajak Dinar Restu dkt Bank Rakyat~?

2 comments

  1. Salam sejahtera sdr Khuzai Aroy

    saya baru-baru ini (27/01/2011) telah membuat pajakan Dinar Restu di Ar-Rahnu Exchange Bank Rakyat di cawangan Sg. Petani. Dinar Restu diterima dgn syarat ada cert assayer & resit jualan dari penjual tidak kira dari pihak mana spt dari reseller mahupun dari syarikat pengeluar. Dinar yg diuji berat & purity emas mesti spt yg tertera pada cert assayer tepat.
    Dinar Restu diterima pajak di Ar-Rahnu Exchange Bank Rakyat tanpa sebarang masalah.

    Sila rujuk posting dlm FB saya

    http://www.facebook.com/album.php?aid=46326&id=100000637270308

     
  2. kHuzai Says:
  3. tuan,apa yg saya jelaskan adalah yg keluar dari mulut pegawai ar-rahnu bank rakyat seremban yg pada masa iu beliau pun berada di ar-rahnu agro bank... lain cawangan lain pe'el nye.. lain cawangan lain managernyer... ulasan ni bkn saya yg keluarkan dgn sengaja... jika di sg. petani ok.. beruntung pda warga sunga petani.. tapi utk warga seremban xdpt nk memenuhi syarat pajakan dinar restu..

     
Related Posts with Thumbnails

ISLAMIC DINAR & DIRHAM

Photobucket

BloGger Yg Best²~

bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

Hutang Amerika Syarikat:

$14 Trilion USD

National Debt Clock
Diskaun 1% ~ 4% diatas Terma & Syarat.
Discount 1% for Bunga Raya

Harga Ar-Rahnu AgroBANK

Jenis EmasHarga/gram
999
RM176.50
950
RM167.70
916
RM161.80
875
RM154.50
835
RM147.10
750
RM132.40
Hanya untuk barang kemas sahaja!! kemaskini : 3/6/2011
*Dealer GCP AD1487 - Khuzai Mansur
Seremban-Nilai,N.Sembilan.
>0126179128

Rangkain Dealer~
*AD1566 - Syaiful Azrien
Kinrara-Puchong-Cyberjaya-Semarak-Sentol
>0126910678
Blog -> ProNiagaEmas

*AD1650 - Che Abdullah
Nilai-Putrajaya-Kajang-Bangi-Serdang
>0134233378
FB - Che Lah

Malaysia Gold & Silver Spot