.:TemPah Disini~



SEJARAH DAN LATAR BELAKANG
Apa itu Morhabshi dalam ramuan Minyak?


Menurut Wikipedia: Morhabshi (English: Myrrh) merupakan bahan resin berwarna merah keperangan, diambil daripada getah kering pokok Commiphora Myrrha. Tumbuhan ini juga tumbuh di negara Somalia dan bahagian timur Ethiopia. Bahan getah beberapa spesies Commiphora dan Balsamodendron lain turut dikenali sebagai Morhabshi (myrrh), termasuk dari C. erythraea (kadang kala dikenali sebagai Morhabshi India Timur (East Indian myrrh), C. opobalsamum dan Balsamodendronkua.



Koleksi Peratusan Kenaikan Harga Emas

Posted by kHuzai Isnin, Oktober 11

Assallammualaikum kepada para pembaca sekalian diharap berada didalam keadaan sihat sejahteran hendaknya….Alhamdulillah harga emas 2 hari ini asyik naik saja..turun turun juga tetapi masih lagi dalam trend menaik..kalau turun pun dikatakan berpunca dari pelabur-2 mengambil untung…

dalam keadaan sekarang ramai orang dah mula yakin dengan kenaikan harga emas, beberapa bulan lepas orang tidak yakin dan percaya akan potensi kenaikan harga emas..hehehe…dealer-dealer seperti geng sentiasa menghadapi masalah dalam meyakinkan orang ramai masyarakat akan kelebihan menyimpan emas..heheh sekian lama..alhamdulillah sekarang dah terbukti ..2 malam geng terpaksa melayan pertanyaan orang yang ingin tahu akan potensi emas dan berapa banyak harga emas naik…dalam duduk seronok menikmati kenaikkan harga emas..geng terlupa..ada sesetengah orang yg ingin tahu kenaikan emas melalui peratusan..jadi pada kali nie..geng akan tunjukkan kepada pembaca berapa peratus kenaikan emas mengikut jangka masa tahun tertentu.

Pembaca perlu ingat…pelaburan emas adalah pelaburan jangka panjang dan sederhana…ini jika kita beli emas untuk simpan dan nikmati kenaikan harga…jadi baik mana-mana pelaburan pun keuntungan akan ditentukan oleh berapa lama pelaburan itu ..baik kita lihat graft dibawah..

Jika kita ambil kira pelaburan dalam setahun…kita dapat lihat peratus kenaikan adalah sebanyak 29.64%…bersamaan dengan 2.47% bagi purata setiap bulan inipun kita ambil dari 07/10/2009 sebab nak cukupkan setahun..ini kayu pengukur..biasanya orang akan tanya % kenaikan setahun..jadi pada tahun nie adalah sebanyak 29.64%…ok tapi ada jugak sesetengah orang nak tahu kalau 6 bulan berapa?…baik…kita lihat graft dibawah

jadi pada 6 bulan lepas 18.62%…tapi ada jugak yg nak tahu…dalam sebulan berapa kenaikan..hehehe mesti akan jumpa orang macam nie..hehehe..tak apa kita tunjuk jugak..tapi sebulan sekarang lah…lihat bawah

bulan nie saja…11.88%…tinggi tue….hehehe tapi para pembaca sekalian..kita tidak melabur untuk jangka pendek…emas ini lagi disinpan lagi mahal…kita lihat 2 tahun lepas

% kenaikan harganya 56.29%….lagi kita lihat 5thn pulak

hmmm….kenaikan 186.85%…banyakkan…sebab tue geng cakap…pelaburan emas lagi disimpan lama atau dilabur lama lagi tinggi harganya…tapi ada sestengah orang akan simpan lama-lama mungkin sebab nak simpan untuk anak-2 dimasa hadapan…jadi mari kita lihat 10tahun

fuhhhh tinggi tuee…kan berbaloi menyimpan dalam bentuk emas nie…semua orang tahu emas adalah satu logam yang amat bernilai…jadi mari kita simpan emas, melabur dalam emas dan mari kita jadi tokey emas

harga emas semakin naik …biasalah setiap hujung tahun insyaallah harga emas akan naik…emas setakat nie tak menghampakan…dengan epluang-2 yang ada..kita kena rebut peluang ini…Syarikat Public Fine Gold International Sdn. Bhd telah menyediakan peluang untuk kita berniaga …jadi mari kita rebut peluang ini…tapi geng kesian jugak kepada pembaca yg tak mampu menjadi dealer…tapi jangan risau insyaallah geng akan bantu para pembaca untuk berniaga emas…insyaallah diharap masa itu akan cepat…geng dalam proses untuk berusaha mencari peluang-2 kepada para pembaca…jika berminat menyimpan emas sila hubungi saya ..wasalam

paling tinggi harga adalah USD1340.60/oz ada yg meramalkan sampai usd1350/oz…tapi dah naik 1340 pun dah kira ok…ada pelabur yg mengatakan jika harga emas di atas usd1295/oz harga emas akan terus naik..dan ada yang meramalkan harga emas pada penghujung tahun 2010 ini adalah usd1405/oz..kan best…inilah antara peluang yg harus kita rebut.

RAKAN EMAS ANDA

credit to GENG916

0 comments

Related Posts with Thumbnails
Loading...

ISLAMIC DINAR & DIRHAM

Photobucket

BloGger Yg Best²~

bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

Hutang Amerika Syarikat:

$14 Trilion USD

National Debt Clock
Diskaun 1% ~ 4% diatas Terma & Syarat.
Discount 1% for Bunga Raya

Harga Ar-Rahnu AgroBANK

Jenis EmasHarga/gram
999
RM176.50
950
RM167.70
916
RM161.80
875
RM154.50
835
RM147.10
750
RM132.40
Hanya untuk barang kemas sahaja!! kemaskini : 3/6/2011
*Dealer GCP AD1487 - Khuzai Mansur
Seremban-Nilai,N.Sembilan.
>0126179128

Rangkain Dealer~
*AD1566 - Syaiful Azrien
Kinrara-Puchong-Cyberjaya-Semarak-Sentol
>0126910678
Blog -> ProNiagaEmas

*AD1650 - Che Abdullah
Nilai-Putrajaya-Kajang-Bangi-Serdang
>0134233378
FB - Che Lah

Malaysia Gold & Silver Spot